Nutikad sünnipäevad

Meie juures saab pidada vahvaid ja natuke teistmoodi sünnipäevi ning kokkusaamisi. Võta sõbrad kaasa ja ehitame koos valmis nutikaid seadmeid.
Vali välja sobiv töötuba või anna meile teada, mida nutikat sooviksid teha.

Pidu kestab 2,5 tundi. Pool tundi on aega koguneda ja esimesed ampsud võtta. Seejärel viime läbi eelnevalt välja valitud töötoa, mis kestab umbes 1,5 tundi ning siis jääb veel aega muljetamiseks ja tordi söömiseks.
Meie poolt on tee, kohvi ja vesi.

Töötoad sobivad nii lastele kui täiskasvanutele ja töötoast mahub osa võtma kuni 12 osalejat.

Broneerimiseks ja lisaküsimuste korral võta ühendust:
info[at]digipurk.ee
+372 525 5834
Metsa 4 Tabasalu Harjumaa

Meisterdamise töötoad

Meisterdamise töötoas teeme valmis erinevaid esemeid kasutades elektroonika komponente.
Töötoas saab selgeks, mis on vooluring ja kuidas asjad tööle hakkavad.
Osaleja saab peale töötuba valminud eseme koju kaasa võtta.

Meisterdamise töötoad sobivad lastele alates 8-aastastest.
Töötoa hind 230 €.

LED lambiga kaart

On olemas muusikaga õnnitluskaardid, aga meie teeme valmis hoopis LED lambiga kaardi. Mis võiks olla vahvam kui enda joonistatud kaart näiteks põhjapõdrast ja “nupu” peale vajutades hakkab põlema põhjapõdra nina vms. 

Jootmise töötoad

Jootmise töötoas saab selgeks, mis asi on trükkplaat, komponendid ja jootmine ehk tegevus, mida tõeline robootikahuviline ohtralt praktiseerib. Seadme ehitamisel joodetakse trükkplaadile erinevaid komponente.
Osaleja saab vajaliku riistvara komplekti ja peale töötuba saab valminud seadme koju kaasa võtta.

Jootmise töötoad sobivad lastele alates 12-aastastest ja täiskasvanutele.
Töötoa hind 260 €.

Töötoa läbiviimiseks tuleb üle täpsustada, kas riistvarakomplekte on sobivas koguses olemas.

Elektrooniline liivakell

Mis oleks toredam kui jälgida vilkuvate lampidega liivakella. Elektroonilisel liivakellal vilguvad LED lambid nii nagu liiv vajuks aegamööda ülevalt alla.

Elektrooniline täring

Lauamängude mängimine on vahva ja eriti veel kui selleks saab kasutada elektroonilist vilkuvat täringut. Peale nupule vajutamist hakkavad punased LED lambid umbes 7 sekundi pärast vilkuma imiteerides täringu veeremist ja seejärel kuvatakse tulemus.

Joont järgiv auto

Robootikaüritustel võistlevad sageli autod, mis liiguvad mööda joont. Meie ehitatud joont järgiv auto sõidab ise mööda joont ja seda ei ole vaja eraldi programmeerida.

Jõulukuusk

Väikese elektroonilise jõulukuusega saab kaunistada tuba ja see loob mõnusa jõulumeeleolu. Erivärvilised LED lambid on programmeeritud erinevalt vilkuma.

Automaatne kastmisseade

Kas on juhtunud, et oled unustanud potilille kasta või on vaja pikemaks ajaks ära sõita ning pole lille kellegi hoolde jätta? Automaatne kastmisseade jälgib mulla niiskust ja vajadusel pumpab lillepotti vett. Tänu sellele seadmele ei jää lilled enam kuivale.

Väike metallidetektor

Mis võiks olla toredam kui mängida aardejahti ja otsida väikeseid peidetud metallist esemeid. Väike metallidetektor võimaldab leida maapinnast metallist esemeid ja annab sellest heliga märku.

Arduino töötoad

Arduino töötoas ehitame valmis erinevaid prototüüpe. Räägime vooluringist, elektriskeemist, mikrokontrollerist, erinevatest anduritest ja õpime neid kasutama. Töötoas saab selgeks, mismoodi seostuvad omavahel elektroonika, mehaanika ja automaatika ehk mis see robot siis õigupoolest on ja kuidas seda valmistada.

Arduino töötoad sobivad lastele alates 10-aastastest ja täiskasvanutele.
Töötoa hind 200 €.

Kes soovib C-keeles programmeerida, siis on vaja oma arvutit, kuhu laeme peale Arduino IDE programmi. Programmeerimine ei ole vajalik, seadmed saame tööle ka kohapeal olemasolevate programmidega.

Nutikas termomeeter

Termomeetrit kasutatakse nii lihtsamates targa kodu lahendustes kui ka keerukates tööstusautomaatika seadmetes, näiteks kütte- ja jahutussüsteemide automaatseks sisse- ja väljalülitamiseks. Töötoas teeme midagi palju lahedamat ning valmistame lambi, mis muudab oma värvi vastavalt temperatuurile.

Töötoas õpime, kuidas ühendada RGB LED lampi ja termomeetrit Arduino Unoga. Mõõdame temperatuuri ning kasutame saadud näite RGB LED lambi programmeerimiseks ja tutvume C programmeerimiskeelega.

Distantsi hoidev seade

Töötoas ehitame valmis ühe vahva praktilise abivahendi – distantsi hoidva seadme. Õpime, kuidas ühendada LED lampe, kaugusandurit ja sumistit Arduino Unoga. Nutikas seade annab lampide ja heliga märku kui keegi liiga lähedale tuleb. 

Tutvume C programmeerimiskeelega ja muudame seadmele edastatavaid “käsklusi” erinevate stsenaariumite läbimängimiseks. 

Animatsiooniseade

Töötoas läheme ajas tagasi filmieelsesse animatsioonimaailma ning ehitame tänapäevaste vahenditega valmis pilditrumli ehk liikuvate piltidega aparaadi.

Pilditrummel ehk zoetrope on üks paljudest filmieelsetest animatsiooniseadmetest, mis tekitab liikumise illusiooni. See illusioon sünnib joonistatud kaadrite liigutamisest pilditrumlis. 

Töötoas saab igaüks oma väljamõeldud süžee põhjal joonistada pildid ja panna need trumlis liikuma. Pilditrumli ehitame valmis kasutades mootorit ja Arduino Uno mikrokontrollerit ning programmeerides C programmeerimiskeeles.

CodeBug töötoad

CodeBug töötoas tutvume väikese programmeeritava ja kaasaskantava seadmega. Seda on lihtne visuaalselt programmeerida ning selle külge saab kergelt ühendada erinevaid sisend- ja väljundseadmeid.

Seade sobib kasutamiseks riietel, et näidata selle peal erinevat teksti ja ühendada külge helendavad LED lambid.

CodeBug töötoad sobivad lastele alates 8-aastastest ja täiskasvanutele.
Töötoa hind 200 €.
Töötoas osalemiseks on vaja oma arvutit.

Riidekaunistus

Kuna CodeBug on mõeldud ka riiete kaunistamiseks, siis õpime, kuidas sellel seadmel teksti kuvada ja erivärvilisi LED lampe juhtida.

Töötoas kasutame plokkidega programmeerimist ja paneme seadmele teksti erineval viisil liikuma. Lisaks ühendame külge LED lambid ning paneme need põlema vastavalt soovitud värvidele.

Toavalvur

Töötoas teeme valmis toavalvuri. Selleks ehitame CodeBug roboti ja kõlari abil seadme, mille saab vaiba alla peita ja kui keegi tuppa astub, siis hakkab see häiret andma.

Sobiva häire signaali saab ise programmeerida kasutades selleks plokkidega programmeerimist.

Scratchi töötoad

Scratchi töötoas loome erinevaid lihtsaid mänge ja animatsioone.
Scratch on visuaalne programmeerimiskeel ning seal saab plokkidega programmeerides erinevaid tegelasi juhtida ja liikuma panna.

Töötoas saab selgeks, kuidas kasutada tsükleid, tingimuslauseid ja muutujaid ehk neid, mida programmeerimises igapäevaselt kasutatatakse.

Scratchi töötoad sobivad lastele alates 8-aastastest.
Töötoa hind 200 €.

Töötoas osalemiseks on vaja oma arvutit.

Animatsioon

Oled sa kunagi mõelnud, et võiks ise valmis teha animatsiooni? Nüüd on see võimalus olemas. Kasutades fantaasiat saab luua täpselt sellise multika nagu meeldib. 

Töötoas õpime, kuidas lisada erinevaid tegelasi ja neid liikuma panna. Lisame animatsioonile teemakohaseid taustasid ja vahetame neid vastavalt multika arengule. Üheski animatsioonis ei puudu ka heli ning seetõttu õpime, kuidas hääli lisada ja otsime selle jaoks sobivaid helisid.

Valminud animatsiooni pikkus sõltub vaid looja fantaasiatest ja ideedest. 

Taevast sajab asju

Kui muidu sajab taevast vihma või lund, siis enda loodud mängus võib taevast sadama panna ükskõik milliseid esemeid: autosid, patju, ükssarvikuid jne.

Töötoas õpime, kuidas hiirega tegelasi liigutada, taevast alla kukkuvaid esemeid püüda, võidupunkte lugeda ja mängu mängimise aega arvestada. 

Labürindi läbimine

Labürindi läbimine on üks lõbus ja väljakutseid pakkuv tegevus. Mis võiks olla toredam kui luua ise erineva raskusega labürinte ja proovida neid läbida.

Töötoas õpime, kuidas taustapilte joonistada ja neid vahetada ning erinevaid tegevusi lisada läbi värvide võrdlemise. Loeme kokku punktid põrgates vastu labürinti ja arvestame mängu mängimise aega. 

Pythoni töötoad

Pythoni töötoas õpime programmeerimist ning loome erinevaid programme ja lihtsamaid mänge.

Python on tekstipõhine programmeerimiskeel, mis on väga levinud ja mida on lihtne õppida kasutama.
Töötoas saab selgeks, mis see programmeerimine tegelikult on ja mismoodi programmide kirjutamine käib.

Python töötoad sobivad lastele alates 12-aastastest ja täiskasvanutele.
Töötoa hind 200 €.

Töötoas osalemiseks on vaja oma arvutit, kuhu laeme peale Thonny või PyCharm CE programmi.

Lihtsamad mängud

Kellele ei meeldiks arvutimänge mängida? Kusjuures, paljud mängud ongi loodud Pythoni programmeerimiskeeles.

Töötoas tutvume Pythonis kirjutatud mängudega ja teeme ka ise lihtsamaid mänge.

Kahoot

Kahoot on levinud keskkond, kus küsimustele vastamine on äärmiselt lõbus ja kaasahaarav.

Töötoas mõtleme ise välja lahedaid küsimusi ja kirjutame selle kohta programmi koos punktide arvestamisega. Seejärel saab igaüks teiste küsimustikule vastata ja võrrelda kui palju punkte keegi sai.

Joonistus

Python on programmeerimiskeel, millega on võimalik ka pilte joonistada. Tuleb lihtsalt lasta loovus valla ja lahe värviline joonistus saabki teoks. Kusjuures, see ei nõua väga palju eelnevaid oskuseid.

3D modelleerimise töötoad

3D modelleerimise töötoas saab selgeks, kuidas luua 3D mudeleid ja kuidas 3D printer neid prindib. 3D modelleerimine on laialt levinud ja seda kasutatakse näiteks filmides, tootmises, arvutimängudes jne. 

Töötoas tutvume 3D modelleerimisega, õpime 3D mudeleid looma kasutades Tinkercad keskkonda ja valmistame mudelid ette printimiseks. Tänu 3D printimisele saab ideed muuta reaalselt nähtavaks ja käegakatsutavaks. 

Osaleja saab 3D mudeli koju kaasa võtta. Juhul kui 3D mudeleid ei jõua välja printida, siis saab need meie käest hiljem kätte. 

3D modelleerimise töötoad sobivad lastele alates 10-aastastest ja täiskasvanutele.
Töötoa hind 250 €.

Töötoas osalemiseks on vaja oma arvutit.

3D prinditud võtmehoidjad

Ise loodud 3D prinditud võtmehoidjad on omanäolised ja eripärased. Neid võib luua erineva kuju ja erineva suurusega vastavalt oma fantaasiale. Samas on oluline, et need oleksid piisavalt tugevad ja vastupidavad, et taluda igapäevast kasutamist ning piisavalt väikesed ja kerged, et mugavalt kaasas kanda.

3D prinditud ehted

3D prinditud ehete loomine on lõbus ja loominguline tegevus, kus saab luua isikupäraseid ja ilusaid aksessuaare, kasutades 3D printimise tehnoloogiat.

Eheteks võivad olla kõrvarõngad, sõrmused, juuksekummid, rinnamärgid, lipsunõelad jne.